torsdag den 26. januar 2012

Hvorfor egentlig?

Okay, så blev det min tur til at kaste mig ud i bloggens verden. Og hvorfor dog det? Først og fremmest fordi jeg har lyst. Forhåbentligt har jeg noget på hjerte. I hvert fald har jeg en kommunikationstrang, der trænger sig massivt på. Forklaring: Jeg er på barsel. Jeg elsker min datter Astrid helt uanstændigt højt, men indtil videre kan hun med sine 4 måneder mest knurre, sige ahgrrrr eller når det går vildest for sig svinge sig op til at hvine. Og med al respekt for disse ubetinget søde lyde, der får ethvert moderhjerte til at smelte, så er det svært at holde en dialog kørende, som på alle måder kan tilfredsstille mit kommunikative jeg.

Men hvad skal sådan en blog så handle om? Tja, det ved jeg ikke helt. Den burde nok have et enkelt emne, som kunne henvende sig til en bestemt målgruppe. Men på den anden side, så er begrænsninger altså så kedelige. Og jeg skriver jo ved eftertanke ikke så meget for at få læsere, som for at få afløb for al det, der boltrer sig i mit hoved - og det er altså lidt af hvert. Hvem ved, på sigt kan det være at denne blog sådan af sig selv vælger en retning, men lige nu vil den altså være et eksperimentarium for mine strøtanker. Jeg kan dog forestille mig, at man vil kunne se nogle hovedemner, da jeg helt klart har flere strøtanker om fx mad end om biler. Og jeg formoder at strøtankerne kan kategoriseres indenfor overskrifter som mad, litteratur og familieliv. Givetvis med diverse afstikkere i alle retninger. Bliver du allerede træt ved tanken? Hvorfor skal du overhovedet læse med? Måske er du sådan en kunstelskende, madglad mor ligesom jeg? Eller også deler du min kærlighed til sproget og læser alt mulig bare for at læse? Eller måske er du bare nysgerrig? Ligemeget hvad, så er du hjertelig velkommen i Lenens verden. Og hvorfor så den titel, tænker du måske? Ja, altså noget skulle bloggen jo hedde, og Lenen det er mig og det er min verden det skal handle om. Lenen er et begreb min mand og jeg nogengange bruger, når jeg gør noget, som er særligt mig-agtigt. Lenen slår til igen. Og hvad er så specielt ved Lenen's liv og levned? Ja, det må du følge med for at finde ud af:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar