torsdag den 26. januar 2012

Jordskokker, tovejsrul og Middlemarch

Så er det blevet aften i det lille hjem. Anseelige mængder jordskokkesuppe er blevet sat til livs. Vi elsker jordskokker:) Min store pige Anna på 3 år er blevet puttet, og Astrid underholder sin far med at demonstrere, hvad vi har arbejdet i hele dagen, nemlig tovejsrul. Det vil sige, at den lille guldklump nu triller både fra ryg til mave og fra mave til ryg. Moren er meget stolt og faderen endnu mere. Desværre ved Astrid endnu ikke selv, at hun kan, så hun strander tit og ofte på maven, hvor hun absolut ikke ynder at befinde sig for længe ad gangen. En detalje vi stadig arbejder på. Ja, sådan er de små glæder store i en barselkvindes tilværelse...

Jeg sidder og venter på at "Sagen genåbnet" kommer på DR2. Det er en fin krimiserie om en gnaven (er de ikke altid det?) kriminalkommisær Peter Boyd og hans afdeling for uopklarede sager. En engelsk krimiserie. Jeg har en teori om, at jeg foretrækker engelske krimier frem for amerikanske, jeg synes, de ofte er lidt dybere og mere psykologisk komplekse (keep in mind at det er krimier, vi taler om, så dybde og kompleksitet vokser selvfølgelig ikke ind i himlen) men teorien er ikke særlig gennemarbejdet, så jeg afviser ikke, at jeg kan ændre mening med tiden.

Noget andet engelsk, jeg holder af for tiden, er romanen Middlemarch af Georg Eliot. Den er min godnatlæsning og har været det i et stykke tid - en kombination af, at den er temmelig lang, og at jeg ikke får læst så meget om aftenen, som jeg kunne ønske mig. Jeg mangler stadig et par hundrede sider, men so far er den intet mindre end fremragende, og det sære er, at jeg ikke rigtig ved hvorfor. Den er ikke superspændende, plottet er ikke medrivende, men den er helt særlig på sin egen måde, og jeg glæder mig hver aften til at tage et kapitel. Jeg skal nok skrive mere om den, når jeg når til vejs ende. Den passer for øvrigt glimrende til denne blog - den handler også om livet i provinsen. Har I nogle erfaringer med bogen, er I meget velkomne til at smide en kommentar:)

Nå, Peter Boyd venter. God aften til dig der læser med!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar